A fluktuációkezelés 5 lépése

A fluktuációkezelés 5 lépése

980 332 Evolution Group

Ebben a cikkünkben rövid, 5 lépéses útmutatót adunk a fluktuáció sikeres kezeléséhez.

  1. Legyünk bent az átlag bérezésben!

Atlag berezes

Kérjünk visszajelzést a HR beszállítóinktól a cégünk munkaerő-piaci pozíciójáról, a régi/iparág munkáltatóihoz képest a juttatásaink versenyképességéről. Járjunk utána online bérpiaci felmérés által, pl.: smartscale.hu . Legyünk bent az átlag bérezésben, vagy inkább 10-15%-kal felette. A vállalatok legtöbbször elfelejtik, hogy bár a versenyképes bér nélkülözhetetlen a munkaerő megszerzéséhez, önmagában édes kevés a megtartáshoz.

    1. Tudjuk meg a valós okokat!

NagyitoA legmegbízhatóbb módja, ha bevonjuk a munkavállalóinkat, közvetlenül tőlük kérdezzük meg. Gyűjtsünk be adatokat, tényeket a ki- és belépő munkavállalóinkról (korosztály, nálunk eltöltött idő, kilépés oka melyik területen, melyik felettesnél dolgozott, bejárás/elszállásoltatás/stb.). Mérjük az elköteleződést a munkavállalók körében, beszélgessünk a középvezetőinkkel, sőt a munkavállalókkal is akár csoportosan. IDE kattintva letölthetőek esettanulmányaink, amelyek részletesebben ismertetik, miért is fontosak a valós okokra támaszkodó akciók.

  1. Célirányos kezelés, vezetőség elköteleződése

CeliranyosAbban az esetben, ha nem a teljes felsővezetői csapat elkötelezett a változás mellett, úgy nem lehet igazi, hosszú távú eredményeket elérni. Ezért a munkaerő-piaci változásokról, a cégen belüli konkrét, jelenlegi helyzetről (fluktuáció okai, elköteleződési szint, munkavállalók érzései, stb.) tiszta képet kell mutatni, majd együttesen kidolgozni a cég munkaerő megtartó programját, annak elemeit, lépseit a feltárt okok alapján, priorizálva.

  1. Ha stabilizáltuk a fluktuációt…

SmileNem lehet egyszer kezelni, erre folyamatosan oda kell figyelnünk! Végezzünk heti hangulatvizsgálatot, kérjünk visszajelzést munkavállalóinktól 2 másodperc alatt a hangulatáról ( 🙂 🙁 ). Ha látjuk, hogy pl. 200 főből az adott héten 125 fő 🙁 , akkor valami történt, így érdemes azonnal feltűrni az okokat és kezelni is azokat, mert itt indul el a lavina. Tegyük rendszeressé a középvezetőinkkel, munkavállalóinkkal a beszélgetést. Strukturáltan, előre felkészülten.

  1. Cégünk hírnevének erősítése

BrandTudjuk meg, hogy miért szeretnek nálunk dolgozni. Készítsünk pozitív munkavállalói profilt, ebből pedig készítsünk 2 perces videókat. Ezt a cégünk külső kommunikációjára, toborzási kampányra is tudjuk használni. Ha magas az elköteleződés, akkor az ajánló program az egyik legerősebb toborzási módszer, érdemes motiváló rendszerként működtetni. Adjunk konkrét visszajelzést dolgozóinknak munkájukról. Mit csinálnak jól, mit és hogyan kellene másképp.

Tovább a blogra >>